XIII Warsztaty

XIII Warsztaty Matematyczne
odbyły się w sobotę 5 kwietnia 2008r.
w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Opolu, ul. Lelewela 9
w godzinach 9-1340.

Ramowy program spotkania:

od 820 rejestracja uczestników
900-1015 Wykład i prezentacja
1030-1145 I sesja warsztatów po niej przerwa “kawowo-herbaciana”
1200-1330 II sesja warsztatów
1335 Zakończenie.

Odbyły się następujące zajęcia:

Jerzy Nowik: Liczby szczęśliwe i pechowe (wykład inauguracyjny)

Joanna Świercz: Podsumowanie projektu Matematyczne Wędrówki  (prezentacja)

 

Warsztaty:

Wszystkie poziomy

1. Roman Gawron: Zabronić czy pozwolić? Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?
2. Barbara Pfützner: Wiosenne orgiami
3. Joanna Stasch: “Kwiaty na wiosnę” – wyszywanki

Nauczanie zintegrowane:

4. Krystyna Dąbek: Twórcze rozwiązywanie problemów matematycznych przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
5. Krystyna Wojciechowska: Jak wspomagać dzieci w uczeniu się rozwiązywania zadań tekstowych
Zadania tekstowe sprawiają uczniom najwięcej trudności. Chcę pokazać, jak można wspierać ucznia w poznawaniu tajemnic rozwiązywania zadań tekstowych.
6. Jerzy Nowik: Nowa podstawa programowa w zakresie nauczania matematyki. Co to znaczy “pogłębianie treści”
We wrześniu 2007 roku zmieniona została Podstawa programowa kształcenia ogólnego, tym samym kształcenia matematycznego w klasach I-III. Proponuję analizę Podstawy i poszukiwanie sposobów “pogłębiania” treści matematycznych w ramach obowiązujących treści matematycznych.

Szkoła podstawowa i gimnazjum

7. (GWO) Małgorzata Borzęcka: Magiczna matematyka
8. Lucyna Dzikiewicz-Niski: Jak rozpoznawać i rozwijać uzdolnienia uczniów?
9. Sławomir Górniak: Tablica interaktywna w nauczaniu matematyki.

Gimnazjum

10. (Pazdro) Ryszard Misiek: Między przedmiotowa korelacja matematycznych umiejętności w gimnazjum
11. Danuta Drabik: Zadania o ruchu-metodami graficznymi

Ponadgimnazjalne:

12. (Pazdro) Ryszard Misiek: Przygotowywać do egzaminu czy uczyć?
13. (NE) Tomasz Szwed: Standardy maturalne z matematyki w praktyce
14. Ryszard Pagacz: Zastosowanie wzorów Viete’a