XIII Warsztaty Matematyczne
odbyły się w sobotę 5 kwietnia 2008r.
w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Opolu, ul. Lelewela 9
w godzinach 9-1340.
Ramowy program spotkania:
od 820 | rejestracja uczestników | |
900-1015 | Wykład i prezentacja | |
1030-1145 | I sesja warsztatów | po niej przerwa “kawowo-herbaciana” |
1200-1330 | II sesja warsztatów | |
1335 | Zakończenie. |
Odbyły się następujące zajęcia:
Jerzy Nowik: Liczby szczęśliwe i pechowe (wykład inauguracyjny)
Joanna Świercz: Podsumowanie projektu Matematyczne Wędrówki (prezentacja)
Warsztaty:
Wszystkie poziomy
1. Roman Gawron: Zabronić czy pozwolić? Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?
2. Barbara Pfützner: Wiosenne orgiami
3. Joanna Stasch: “Kwiaty na wiosnę” – wyszywanki
Nauczanie zintegrowane:
4. Krystyna Dąbek: Twórcze rozwiązywanie problemów matematycznych przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
5. Krystyna Wojciechowska: Jak wspomagać dzieci w uczeniu się rozwiązywania zadań tekstowych
Zadania tekstowe sprawiają uczniom najwięcej trudności. Chcę pokazać, jak można wspierać ucznia w poznawaniu tajemnic rozwiązywania zadań tekstowych.
6. Jerzy Nowik: Nowa podstawa programowa w zakresie nauczania matematyki. Co to znaczy “pogłębianie treści”
We wrześniu 2007 roku zmieniona została Podstawa programowa kształcenia ogólnego, tym samym kształcenia matematycznego w klasach I-III. Proponuję analizę Podstawy i poszukiwanie sposobów “pogłębiania” treści matematycznych w ramach obowiązujących treści matematycznych.
Szkoła podstawowa i gimnazjum
7. (GWO) Małgorzata Borzęcka: Magiczna matematyka
8. Lucyna Dzikiewicz-Niski: Jak rozpoznawać i rozwijać uzdolnienia uczniów?
9. Sławomir Górniak: Tablica interaktywna w nauczaniu matematyki.
Gimnazjum
10. (Pazdro) Ryszard Misiek: Między przedmiotowa korelacja matematycznych umiejętności w gimnazjum
11. Danuta Drabik: Zadania o ruchu-metodami graficznymi
Ponadgimnazjalne:
12. (Pazdro) Ryszard Misiek: Przygotowywać do egzaminu czy uczyć?
13. (NE) Tomasz Szwed: Standardy maturalne z matematyki w praktyce
14. Ryszard Pagacz: Zastosowanie wzorów Viete’a