XI Warsztaty Matematyczne
odbyły się w sobotę 21 października 2006r.
w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Opolu
w godzinach 9-1340.
Ramowy program spotkania:
od 820 | rejestracja uczestników | |
900-1000 | dwa równoległe wykłady | |
1015-1130 | I sesja warsztatów | po niej przerwa “kawowo-herbaciana” |
1200-1315 | II sesja warsztatów | |
1320 | Niespodzianka – loteria. |
Odbyły się następujące zajęcia:
Wykłady (równolegle do wyboru):
A. Tomasz Szwed: Jak zmierzyć efektywność nauczania? Rozważania na temat edukacyjnej wartości dodanej. (wykład jest przeznaczony dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych)
B. Stanisław Rożniatowski : Prezentacja tablicy interaktywnej
Warsztaty:
Wszystkie poziomy
1. Barbara Pfützner i Ewa Jarosz:Bryły platońskie i archimedesowe – znów inaczej
2. Barbara Pfützner i Ewa Jarosz: Matematyczne kartki świąteczne
3. Karina Ratajczak: Wyszywanki matematyczne
4. Jerzy Nowik: Graj i wygrywaj, a przy okazji ucz się (Dydaktyczne spojrzenie na gry, zabawy i łamigłówki. Różne warianty znanych i mniej znanych gier, zabaw i łamigłówek. Uczeń powinien być przekonany, że się bawi, tymczasem uczy się. )
5. Jerzy Nowik:Kalkulator prosty, na lekcji i w domu wykorzystany na maxa! (Chętni na warsztat proszeni są o zabranie ze sobą kalkulatora prostego – cztery działania, pierwiastki, procenty, pamięć.)
6. Adam Makowski: Jak zainteresować ucznia matematyką? ( Jak zachęcić do matematyki ucznia niezainteresowanego matematyką?, jak nie zniechęcić ucznia zainteresowanego naszym przedmiotem? Na zajęciach przedstawię kilka pomysłów, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych, które będą odpowiedzią na wyżej postawione pytania.)
7. Adam Makowski:Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach matematyki. (Okazuje się, że można znaleźć wiele pomocy dydaktycznych, które nie pociągają za sobą dużego obciążenia finansowego. Czasami po prostu wystaczy mały nakład pracy, aby samodzielnie przygotować interesujące materiały do pracy, zabawy,…) Uwaga: Ponieważ część pomysłów z warsztatu 6. będzie pojawiała się na warsztacie 7., więc nie zalecam uczestniczenia jednej osoby w obydwóch moich warsztatch.
Szkoła podstawowa i gimnazjum
8. Ada Paczesna:Jak motywowac uczniow? nie odbyły się – rezygnacja wydawnictwa
Gimnazjum
9. Lucyna Dzikiewicz-Niski, Sławomir Górniak: Zastosowanie tablicy interaktywnej na lekcjach matematyki.
10.Krystyna Pawlak: Diagnoza edukacyjna jako podstawa decyzji dydaktycznych nie odbyły się ze względu na chorobę prowadzącej
Gimnazjum i ponadgimnazjalne:
11. Dorota Nowak: Nowoczesne zeszyty ćwiczeń pomocą w pracy nauczyciela matematyki
12. Piotr Pawlikowski: Świat wielościanów
Ponadgimnazjalne:
13.Jan Baranowski: Co drzemie w sześcianie? nie odbyły się ze względu na rezygnację wydawnictwa
14. Krystyna Pawlak: Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego w pracy z uczniem. nie odbyły się ze względu na chorobę prowadzącej
15. Maria Liskowicz: Gry edukacyjne na lekcjach matematyki w szkole średniej
16. Maria Liskowicz, Ewa Sygulla: Jak przygotować ucznia do egzaminu maturalnego z matematyki